Fandom

Slugterra PL Wiki

Powierzchnia

793strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
"Stare baśnie opowiadają o Odległym Brzegu. Niedostępnym dla wielu śmiałków. O świecie pełnym dziwnej magii, tajemnej wiedzy i niewiarygodnych bogactw. O jaskini rozpalonej ogniem. O ścianach które wzbijają się w nieskończoność. O płonącym świecie. Oświetla go latarnia umieszczona w sercu stworzenia..."
- Slugterriańska legenda o Powierzchni

Powierzchnia (Płonący Świat) - cała sfera globu ziemskiego rozciągająca się ponad Slugterrą. Czyli po prostu miejsce gdzie mieszkamy. Stamtąd pochodzą Will Shane, Eli Shane, Jimo Shane, Tad Blakk i Yang.

Powierzchnia a SlugterraEdytuj

Nie da się ukryć, że świat naziemny jest o wiele większy od Slugterry i na równi zróżnicowany. Występują tam lodowce, wulkany, lasy deszczowe, pustynie i wiele innych różnych klimatycznie miejsc. Podstawową różnicą jest fakt występowania bezmiaru wszechświata (przeciwieństwo do ograniczonej jaskiniami Slugterry) oraz nieba, księżyca i innych ciał niebieskich. Oba światy różnią się również fauną i florą (na globie jest ona bardziej zróżnicowana i bez porównania większa) oraz budownictwem i techniką - w Slugterze występuje magia, Śluzaki oraz inne mityczne stwory, nie ma potrzeby realizowania się militarnie (szybowce, broń biologiczna, broń masowego rażenia). Dlatego też tak ważne jest utrzymywanie tajemnicy o istnieniu obu światów, którą w odcinku Odległy brzeg ledwo udało się ukryć.

Na temat Powierzchni krąży wiele legend w Slugterze, jednak mało kto wierzy w ich autentyczność.

Tajemnica powierzchniEdytuj

Z Powierzchnii do Slugterry można się dostać Windą. Powrót ze Slugterry na Powierzchnię jest znacznie trudniejszy niż zejście, co podkreślił w liście do Eli'a Will. Jedynie pisemne informacje o Powierzchni - Kodeks Shane'ów mogły mieć zawarte o tym informacje, lecz zostały zniszczone przez Burpy'ego. Obecnie jedynymi osobami w Slugterze znającymi prawdę jest Eli, Trixie, Kord i Pronto - członkowie Gangu Shane'a.

WtajemniczeniEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Dla mieszkańców Slugterry Powierzchnia jest kolejną jaskinią znajdującą się ponad sklepieniem Slugterry. "Płonący świat" jest tak rozległy, że nie widać jego sklepienia ani ścian gołym okiem, dając wrażenie nie mającej końca.
  • Burpy i Pieper to jedyne śluzaki, które były widziane na powierzchni.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Powierzchnia

  • Slugterra Film

    9 wiadomości
    • fajne 
    • A te szuzaki zmieniajom się w ghule i atakujom mieszkanców powieszchni a Goon atakuje i ghuluje medyka a potem Eli strzelił burpym a bu...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki